Meld u aan voor het MHF-seminar

Op 28 juni 2016 organiseert het Material Handling Forum een seminar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het seminar heeft twee thema’s: ‘Verbeteringen in bestaande magazijnen’ en ‘Automatisering / industrie 4.0’. Gastspreker is Kai Furmans, professor Logistiek en Material Handling Systems aan het Karlsruhe Institute of Technology. Voorzitter is René de Koster, professor Logistiek en Operations Management aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit.

Inloop vanaf 10:00 uur met koffie. Het programma eindigt om 14:30 uur. Hierna kan de netwerkborrel beginnen.

10:00 uurOntvangst met koffie
10:30 uurOpeningsstatement Marcel te Lindert: Recente ontwikkelingen in automatisering/ industrie 4.0 en verbeteringen in bestaande magazijnen
Verbeteringen in een bestaand magazijn
10:40 uurPaneldiscussie met Sander Berndsen (Philips), René de Koster (Erasmus Universiteit Rotterdam), Arjan Lagerweij (EVO) en Maurice la Croix (Toyota)
11:20 uurArjan Kuyvenhoven (Eilogic)
12:00 uurRené de Koster over drie promotieonderzoeken en de lancering van nieuw onderzoek
12:15 uurLunch
Automatisering / industrie 4.0
13:15 uurRené de Koster: Warehousing 4.0
13:30 uurKai Furmans: Industrie 4.0
14:30 uurBorrel

Kai Furmans – Industrie 4.0: Is het een hype of heeft het echt impact op Material Handling en Logistiek?

Industrie 4.0 is een initiatief in onderzoek en innovatie en richt zich op onderzoek naar de impact van de groter wordende computerkracht, verbondenheid en sensor/actor-systemen op de industrie. Hoofdonderwerpen zijn verticale en horizontale integratie van supply chains, cyber-physical systems (CPS) en de hieruit voortvloeiende veranderingen op het werken in en managen van de industrie. De presentatie van Kai Furmans gaat specifiek over CPS en het potentieel hiervan voor Material Handling.
Kai Furmans is professor Logistiek en Material Handling Systemen aan het Karlsruhe Institute of Technology en sinds 2005 hoofd van het Institute of Material Handling Systems and Logistics. Zijn onderzoeksgebied is de coördinatie van gedecentraliseerde activiteiten in logistieke systemen. Dit wordt weerspiegeld in een serie onderzoeksprojecten waarin mechatronische oplossingen voor material handling systemen zijn ontwikkeld. De focus van het onderzoek ligt op transport, warehousing en value-added services die decentraal worden geïmplementeerd en geografisch worden uitgerold. De onderzoeksmethoden zijn experimenteel of wiskundige stochastische en optimalisatiemodellen.

Managers intralogistiek
Het MHF-seminar is bedoeld voor managers die werkzaam zijn in de intralogistiek. Het MHF nodigt sprekers uit vanuit de wetenschap en de praktijk. Zowel leveranciers als afnemers uit de praktijk komen aan het woord. Er is volop gelegenheid om met collega’s uit de intralogistieke wereld te netwerken.

Locatie: Erasmus Universiteit Rotterdam

Meld u aan via het inschrijfformulier.