Uitdagingen en Kansen in E-Fulfillment



Abstract

1. “E-logistiek, nu en de toekomst” door Roland Slegers (Simtrec) en Nando van Essen (E-Sharp)

Wat is de prestatie van de fysieke distributie voor webwinkels op dit moment en wat zullen in de toekomst de wensen en verwachtingen van de klanten zijn? Hoe creëren wij hier de 'sense of urgency’ voor?

2. “Albert.nl: Tech and Touch” door Boudewijn Canrinus (Albert.nl)

Net als bij andere E-business ligt veel van het succes van Albert.nl en de webwinkels van Albert Heijn, Etos en Gall en Gall in het gebruik van (nieuwe) techniek. Het bijzondere van Albert.nl is dat uiteindelijk de medewerkers het verschil maken!

3. “E-Logistics Organizer (ELO) – development of a software platform for time slot planning in attended home delivery” door Joost Fontein (Square Feet Business Innovation)

ELO is een initiatief van vier ondernemers die als doel hebben een softwaretool te ontwikkelen en op de markt te zetten dat retailers in staat stelt om aflevertijdvensters aan te bieden aan hun klanten. Centraal staat de dynamische planningsmodule, een planningsalgoritme dat de beschikbaarheid en de prijs van de verschillende tijdvensters berekent op basis van de reeds geaccepteerde orders.

4. “Beslissingsondersteuning voor e-grocers” door Martin Savelsbergh (Georgia Tech)

Veel bedrijven met consumer-direct service modellen, vooral in de e-grocery sector, hebben ondervonden dat thuisbezorgen een enorme logistieke uitdaging vormt als gevolg van de onvoorspelbaarheid van de vraag, de relatief strikte aflevertijdvensters, en de kleine winstmarges op de producten.  In deze voordracht bespreken wij optimaliseringstechnieken die beslissingen rond de orderintake en het afleveren van orders beter op elkaar afstemmen om daarmee de logistieke kosten te reduceren.