Publications


2018

2017

2015

  • Boksem, M.A.S. & Smidts, A. (2015). Brain responses to movietrailers predict individual preferences for movies and their population-wide commercial success. Journal of Marketing Research 52 (4), 482-492.

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2005

  • Shiv, B., Bechara, A., Levin, I., Alba, J.W., Bettman, J., Dube, L., Isen, A., Mellers, B., Smidts, A., Grant, S.J., & McGraw, P. (2005). Decision Neuroscience. Marketing Letters, 16(3/4), 375-386.

 

Dutch publications

2012

  • Smidts, A., Klucharev, V.A. & Fernandez, G. (2012). De breinbasis van kuddegedrag. MemoRad, 17(1), 86-88.
  • Smidts, A. (2012). Beslissen en het brein: Een verkenning van de neuroeconomie en haar toepassing in marketing. M en O, 66(6), 65-80.

2009

2002

1998

  • Smidts, A., Rossiter, J.R., & McOmish, M. (1998). De presentator in reclame: een test van het VisCAP-model. In A.E. Bronner & et al (Eds.), Recente Ontwikkelingen in het Marktonderzoek 1998 : Jaarboek MarktOnderzoekAssociatie (MOA)(pp. 37-54). Haarlem: Uitgeverij de Vrieseborch.