Tijn Folmer, een van de ‘founding fathers’ van Erasmus Smart Port, ‘Chevalier de l’Ordre National du Mérite’

Op 16 oktober jongstleden werd Tijn Folmer door de Franse ambassadeur in Nederland, de heer Pierre Ménat, geridderd. Deze bijzondere eer viel hem ten deel wegens zijn grote verdiensten voor de Frans-Nederlandse universitaire samenwerking als vice-president en thesaurier van de Fondation de Paris. Met name vanwege zijn doorslaggevende rol bij de ‘Prix de Paris’. De Prix de Paris werd door de Franse ambassadeur genoemd als het vlaggeschip van de universitaire samenwerking tussen Frankrijk en Nederland en wordt één keer in de twee jaar toegekend aan een jonge Nederlandse onderzoeker in de sociale/ geesteswetenschappen die in Frankrijk werkt. Ook de verdiensten van Tijn Folmer voor het initiatief Erasmus Smart Port werden door de ambassadeur in zijn rede benadrukt.

• Klik <link fileadmin centre_content smart_port _blank>hier voor de toespraak van de Franse ambassadeur.